reklama

Čo ma naučil protest Gorila

Tento článok nebude vôbec o proteste Gorila! Keďže sa o tomto proteste písalo a píše veľa, nebudem riešiť, či to má zmysel, alebo nie. Skúsil by som len poukázať na podstatu toho všetkého, z môjho pohľadu. Chcem poukázať na myšlienku, ktorú nečítam tak často vo vzťahu k týmto a podobným veciam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

V prvom rade, z každej strany počúvame, že sa tu 22 rokov kradne. Položil si niekto otázku, prečo sú tu stále tí istí ľudia? Veď za celý ten čas, sa títo ľudia menia z postu opozície na koalíciu a naopak. Ako môžeme čakať zmenu s tými istými ľuďmi?

Politici sú banda darmožráčov, ktorí majú nadpriemerné platy. To počúvame každý deň. Kľúčovou sa však javí otázka, kto týchto ľudí zvolil? Kto ich dosadil do týchto miest? My.

My sme týchto ľudí zvolili a volíme ich 22 rokov. Kto potom má mať zodpovednosť za to, čo sa deje?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som sa pri voľbách rozhodol, koho budem voliť a tým pádom som chcel, aby táto strana riadila náš štát. Ak sa táto strana nezachovala ku mne, tak ako mi sľubovala, tak jej to ďalšie voľby spočítam a nebudem ich voliť. To je moje právo, moje rozhodnutie a iba ja som zodpovedný za to, čo bude. Svojim rozhodnutím a voľbou som sa podieľal na tom, kto riadi tento štát. Takže ak by som mal dávať niekomu vinu, tak jedine sebe. Ako túto chybu môžem napraviť? Tak, že pôjdem voliť a budem voliť nových ľudí.

V druhom prípade som si uvedomil čo sa robí aj v našej firme. Na jednom oddelení sa nedodržujú smernice. Všetci nadávame, že sa ľudia neriadia podľa vopred stanovených pravidiel. Málokto si už uvedomí, kto im dovolil porušovať tieto smernice? Opäť my. Ak som prvý krát dovolil, aby sa táto smernica porušila, druhý krát si už na to človek zvykne a časom už žiadne smernice neexistujú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som dovolil a prispel som k tomu, aby takáto situácia nastala. Opäť, ja som zodpovedný za stav, ktorý je. My sme dovolili politikom, aby porušovali pravidlá.

Nedávno mi kamarátka rozprávala o tom, ako všetci berú úplatky, ako je to tu všetko skorumpované. Dajme si ruku na srdce a opýtajme sa sami seba, koľko krát som ja niekomu nechal "všimné"? Ja som svojim konaním prispel k tomu, aby nastal takýto stav.

V Biblií sa píše: Kto je bez viny, nech prvý hodí kameňom.

Preberme zodpovednosť za svoje rozhodnutia a nedávajme vinu iným. Či už je to v politike, alebo v osobnom živote.

Idú voľby. Opäť budeme mať možnosť niečo zmeniť. Urobíme to?

Tomáš Kostovčík

Tomáš Kostovčík

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa na otázky hľadať odpovede. Zoznam autorových rubrík:  Otvorený listKritické myslenieOsobný rozvoj

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu