reklama

Kde budeme o 5 rokov?

Vo väčšine životopisov sa dočítame, že úspešný človek mal veľký sen a veril mu. Ten človek mal jasnú predstavu čo chce a nič iné ho nezaujímalo. Mal sen a veril, že ho skôr či neskôr dosiahne. Čo si však povie väčšina ľudí, keď sa ich opýtate prečo nejdú za svojim snom? "To by trvalo dlhé roky, musel by som si veľa vecí odriekať, mne sa nechce." Takto ani nikdy nič nezačnú, veď prečo aj. "Musíme" len zomrieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Niekedy sa stretávam s tým, že mnoho ľudí ani nezačne nič robiť pre úspech práve preto, že táto činnosť trvá dlho a oni na to nemajú čas. Keď si predstavia tú dlhú cestu a to množstvo odriekania, tak si povedia: "Toto nie je pre mňa. "

Táto doba sa zdá byť rýchla. Ak si chcem pozrieť film, pustím si TV a pozerám. Chcem sa najesť? V mikrovlnke mám jedlo hotové za pár minút.

Chcem však schudnúť? Chcem si vybudovať vlastnú firmu? To už trvá dlhšiu dobu.

Vždy ma pri takýchto rozhovoroch napadne myšlienka: Uvedomujú si ľudia, že ten čas prejde tak či tak? Či niečo budeme robiť, alebo nie. Či sa o niečo pokúsime, alebo nie - čas nezastavíme. Je ale na nás, či o 5 rokov budeme tam, kde sme teraz, alebo si svoj život zariadime, tak ako chceme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak už dnes začnem športovať, začnem cvičiť, zdravšie sa stravovať o pár rokov môže byť zo mňa nový človek. Ak už dnes sa začnem vzdelávať v oblasti v ktorej pracujem, o pár rokov môžem byť na inej pozícií, alebo v inej firme.

Preto je pri dlhodobých veciach, ako je napríklad úspech, dôležitá viera.

Ak verím, že niečo dokážem, vidím sa, ako to mám - dosiahnem to. Bez viery sa nestane nič. Chvíľu na niečom začneme pracovať ale po čase sa nedostavujú výsledky, tak to necháme tak. Či už to nazveme vierou, alebo vnútornou motiváciou, bez toho to nejde. Je jedno, v čo verí niekto iný, dôležité je, v čo veríme my, pretože ide o náš sen, náš úspech. Pekný príklad je na to aj reklama s Robertom Baggiom, ktorý urobil chybu a mal možnosť tú chybu napraviť. Veril, že to dokáže a dokázal to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by som neveril, že môžem schudnúť, nikdy by som nezačal čítať odbornú literatúru, nezačal by som sa lepšie stravovať. Ak by som neveril, že môžem byť lepší obchodník, nikdy by som sa nevzdelával v tejto oblasti, nevenoval sa tomu ako funguje ľudský mozog. Ak chceme niečo dosiahnuť musíme v to veriť.

"Viera znamená veriť tomu, čo nevidíme. Odmenou viery je vidieť to, čomu veríme."

Trvá to dlho, kým človek dosiahne úspech, ale ak sa opýtate úspešných ľudí, odpovedia vám:" Stálo to za to!"

Neodkladajme preto úspech na neskôr, začnime už dnes, lebo sa môže stať, že sa ho nikdy nedočkáme.

Tomáš Kostovčík

Tomáš Kostovčík

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa na otázky hľadať odpovede. Zoznam autorových rubrík:  Otvorený listKritické myslenieOsobný rozvoj

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu