reklama

Som nezamestnaný, čo s tým?

Ak je človek nezamestnaný môže robiť buď niečo, alebo nič. 130 000 mladých ľudí je nezamestnaných - ďakujeme milé vlády. Práve táto myšlienka ma podnietila k tomuto príspevku. Ak čakáte, že budem písať o tom, prečo je za to všetko zodpovedná vláda, nečítajte ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Často počujem ľudí ktorí nemajú prácu, ako je to tu hrozné, že práca nie je a ak je, tak slabo ohodnotená. Súhlasím, nie je tu ideálna scéna. Nadávaním na vládu a tých, čo sú za to zodpovední sa nič nezmení. Áno, oni majú vytvárať pracovné možnosti. Ako to ja môžem ovplyvniť? Pri voľbách. OK, tak skoro nebudú. Musím skúsiť niečo iné.

Nezamestnaný človek aj napriek tomu môže pre to, aby si našiel prácu niečo urobiť. Zväčša však nerobí nič. Mladý človek čaká, že to príde nejako samo. Nepríde. Nepáči sa vám situácia na Slovensku? OK, trh je voľný. Môžete odísť do inej krajiny. Aha, ale na to treba vedieť jazyk. Tak nič. Tak zostanem doma.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemôžem sa zamestnať za menej ako 600 €. Veď predsa platím byt a všetky náklady k životu a tiež po ťažkom pracovnom týždni sa potrebujem aj odreagovať v spoločnosti.

300 € ma stojí nájom na byt. Prečo mladý človek potrebuje žiť hneď samostatne ako ukončí školu? Čo tak počkať 2-3 roky, kým si trošku našetrím a tak odídem z domu? Čo takto menej míňať na spoločenské aktivity v piatok a sobotu? Čo takto namiesto baru ísť na prechádzku? Koľko ma stojí prechádzka a koľko bar? Niektoré športy sa nedajú prevádzkovať zadarmo. Áno, fitko niečo stojí. Čo sú však 2 € oproti 20 € ktoré necháme v bare? Má moje zdravie cenu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mladý človek chce pri nástupe do zamestnania hneď mobil, notebook, auto a plat 1000€. Viete zároveň koľko stojíte zamestnávateľa? Viete čo je cena práce? Akú hodnotu ponúkne mladý človek firme? Zamestnávateľ nie je charita. Ak chcete mať vyšší plat, alebo zarábať "dosť" musíte zamestnávateľovi vytvoriť vyššiu hodnotu ako sú jeho náklady na vás. Samozrejme aj on potrebuje zarobiť, takže plus niečo navyše.

"Bol som na pohovore, ale nezobrali ma." Čo robí mladý človek preto, aby bol kvalitnejší na trhu? Čo takto vzdelávať sa počas toho, keď sme nezamestnaní? Nezamestnaný človek má čas. Ako ho využije, to je na ňom. Idem na pohovor? Využijem čas, naštudujem si niečo o tej firme. Niečo z ich oboru. Prečítam si pár článkov ako uspieť na pohovore. Aké otázky sa ma môžu opýtať na pohovore?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo či mladý človek nepozrie pár videí, čo robiť ak je nezamestnaný? Pár zaujímavých tipov ponúka aj Martin Prodaj vo svojich videách.

Čo takto prečítať si pár webstránok o práci? (Linky na spomínané tipy som kvôli pravidlám odstránil.)

Ako obchodník v spoločnosti Kros často telefonujem novým zákazníkom, ktorí si stiahli demoverzie. Naše ekonomické programy (účtovný a mzdový softvér) si užívatelia sťahujú z rôznych dôvodov. Som veľmi milo prekvapený, ak niekomu zavolám a ten človek mi povie, že si demoverziu stiahol, pretože je nezamestnaný. Takto využíva čas doma a môže sa niečo naučiť. Koho to napadne?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stiahnite si demoverzie našich programov a naučte sa s nimi pracovať. Do životopisu si potom môžete dať - ovládam programy Alfa, Olymp, Omega. Super, mám pri pohovore konkurenčnú výhodu.

Samozrejme, na niečo také nemáme čas. Sme zaneprázdnení. Môj brat mi kedysi povedal: "Život je o prioritách. Na to, čo chceme, si čas vždy nájdeme." Tak si ho nájdite a investujte do seba. Investícia do seba, je tá najlepšia investícia. Pracujte na sebe a trh sa o vás bude biť. Ako už hovoril Tomáš Baťa: "robotníkov, tých je dostatok. Kvalitných ľudí je málo."

Keďže som ekonóm, napísal som len pár svojich postrehov z tejto oblasti. Každá pracovná pozícia má svoje špecifiká a funguje na ňu niečo iné. Preto ak sa inšpirujete tým, čo som napísal, alebo si nájdete svoju cestu je na vás. Dôležité je konať. Človek ktorý zabíja svoj čas, zabíja svoje možnosti.

Prajem vám veľa úspechov v zamestnaní.

Ps: Tento článok som nepísal ako recept na nezamestnanosť. Je to len možnosť, ako s tým niečo robiť.

Tomáš Kostovčík

Tomáš Kostovčík

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa na otázky hľadať odpovede. Zoznam autorových rubrík:  Otvorený listKritické myslenieOsobný rozvoj

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu